Uw bezoek aan Evidensia Dierenziekenhuis Barendrecht
U bent natuurlijk altijd van harte welkom in ons ziekenhuis in Barendrecht, maar voor een bezoek is een verwijzing van uw eigen dierenarts wel noodzakelijk. Behalve in geval van spoed dan mag u direct telefonisch contact met ons opnemen. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen naar 085 ‑ 48 77 090 of stuur een mail naar info@edz-barendrecht.nl.
Welkom in ons Evidensia Dierenziekenhuis!
We gaan hier respectvol met elkaar om. Daarom willen wij u ook vragen zich te houden aan onze huisregels:
Heeft u een spoedgeval?
Bevindt uw huisdier zich in een spoedeisende situatie? Wij zijn 24/7 bereikbaar. U kunt ons bereiken op
085 4877 090
Adres: Bijdorp-West 12 2992 LC Barendrecht
Voorbereidingen voor de afspraak van uw huisdier
Wij vragen u uw huisdier vanaf de avond van tevoren (24:00 uur) niet te laten eten, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. Voor toy rassen en jonge pups/kittens gelden andere adviezen, neem hiervoor telefonisch contact met ons op. Water mag wel tenzij er een endoscopische ingreep gepland staat; dan 4 uur van tevoren geen drinken meer aanbieden. Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT. Verder zijn de bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen meer betrouwbaar als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Check dan bij ons of deze voor de afspraak gegeven kunnen worden.
Bent u verhinderd?
Aan de balie
Bij binnenkomst vragen wij u om zich eerst te melden bij de balie. Bij de balie zal een van onze medewerkers uw gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Vergeet niet het dierenpaspoort van uw huisdier mee te nemen. Wij maken gebruik van een gescheiden wachtruimte voor honden en katten. Wij vragen u uw hond in de wachtkamer te wegen, katten worden in de spreekkamer gewogen.
Is uw huisdier verzekerd? Dan vragen wij u uw polisgegevens mee te nemen.
Uitloop
Onze dierenartsen proberen zich zoveel mogelijk aan de afgesproken tijden te houden. Soms zijn er echter spoedgevallen die ervoor zorgen dat afspraken uitlopen of later beginnen. We proberen ten allen tijde vertraging tot het minimum te beperken en u op de hoogte te houden van eventuele uitloop.
De afspraak
Het kan spannend zijn als uw huisdier voor een afspraak bij ons langskomt. Daarom zullen wij uw dier in alle rust behandelen en zoveel mogelijk op zijn gemak stellen. Soms blijkt tijdens de afspraak dat er aanvullende onderzoeken nodig zijn. Uiteraard proberen we deze onderzoeken direct tijdens de afspraak uit te voeren. In sommige gevallen is het echter nodig deze op een ander moment in te plannen of uw dier hiervoor op te nemen.
Het is soms nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.
De operatie
Wanneer uw huisdier geopereerd moet worden, dan spreken wij een tijd met u af wanneer u uw huisdier kunt brengen.
Eén van onze medewerkers neemt de operatie en het verloop van de dag nog even stap voor stap met u door. Tevens vertellen wij het mogelijke tijdstip waarop u een telefoontje kunt verwachten. Wij lichten u dan in over het verloop van de operatie en de eventuele ophaaltijd. In veel gevallen kan uw huisdier op de dag van de operatie naar huis. Wanneer er meer intensieve zorg nodig is, laten wij dit tijdig weten.
Nazorg
Na sommige operaties zullen er controles plaatsvinden in ons ziekenhuis. Daarna dragen wij de zorg over aan uw eigen dierenarts. Die krijgt uiteraard ook een verslag van alle uitgevoerde onderzoeken en ingrepen.
De opname
Ons ziekenhuis beschikt over een uitgebreide opnamefaciliteit voor zowel honden als katten. Deze is 24 uur per dag bemand door zowel dierenartsen en paraveterinairen, zo is uw dier dag en nacht verzekerd van de beste zorg.
Als uw huisdier ernstig ziek is, een uitgebreide behandeling nodig heeft of geobserveerd moet worden, kan uw dierenarts uw huisdier voor opname verwijzen. Ook kan tijdens een afspraak bij ons op de kliniek geadviseerd worden om uw dier voor aanvullende zorg op te laten nemen.
Bezoek
Om de rust te waren bij opgenomen dieren hebben wij geen bezoekuur. In bepaalde situaties kan de dierenarts besluiten om hiervan af te wijken en zullen wij met u een afspraak maken.
Contact
U wordt minimaal 1x per dag door de opname arts gebeld met een update over uw huisdier. Maar indien nodig zal onze opname arts vaker contact opnemen. Bijvoorbeeld voor overleg, het bespreken van uitslagen of om de toestand van uw dier te bespreken.
Indien u het fijn vindt ontvangt u aan het einde van de dag een foto en/of filmpje van uw huisdier via Whatsapp.
Wij krijgen regelmatig vragen van huisdiereigenaren over de prijzen van onze diensten. De prijzen van uw eigen dierenarts liggen lager dan die van Evidensia Dierenziekenhuis, net zoals uw huisarts een ander tarief hanteert dan een specialist in het ziekenhuis. Dit heeft verschillende redenen:
Consulten:
Opname:
Medicatie:
Betaling vindt na behandeling per pin, contant of creditcard plaats. Betalen op rekening is helaas niet mogelijk. Wij streven ernaar om altijd een zo goed mogelijke indicatie van de kosten te geven voorafgaand aan de behandeling. Bij een opname van uw dier wordt u elke dag op de hoogte gehouden van de gemaakt en de te verwachten kosten. Zo weet u altijd waar u aan toe bent bij het ophalen van uw huisdier.
Ons dierenziekenhuis heeft als doelstelling hoogkwalitatieve diergeneeskundige zorgt te leveren. ALs er iets in deze zorg niet goed verloopt, danhebben we u nodig om ons hierop attet te maken. Dit helpt ons in het verbeteren van de service en kwaliteit.
Heeft u een klacht, opmerking of tip dan vragen wij u dit, liefst tijdens het bezoek, kenbaar te maken bij de dierenarts of paraveterinair. We hopen u dan natuurlijk meteen te kunnen helpen en de problemen op te kunnen lossen. Mocht dit echter niet het geval zijn dan vragen wij u wu klacht zo gedetailleerd mogelijk te sturen naar info@edz-barendrecht.nl onder vermelding van klacht, naam eigenaar en naam patiënt.
We doen ons best de klacht op een zo kort mogelijke termijn naar tevredenheid af te handelen.
Menu
Cookies helpen ons jou de beste gebruikservaring te bieden. Lees meer.
Onze website maakt gebruik van cookies om jou van andere gebruikers op de website te onderscheiden. Hiermee kunnen we jou een goede gebruikservaring op de website bieden en deze blijven optimaliseren. Bekijk ons cookiebeleid.
We gebruiken drie verschillende cookietypes op onze website. Je voorkeur kan je hieronder aangeven.
Deze cookies zijn nodig om de website te laten werken. Zij worden altijd geplaatst.